Alto, główny bohater Stella Glow, jest chłopcem ze wsi mieszkającym w małym mieście. Pewnego dnia usyłyszy pieśń dobiegającą z lasu ( jest to dziwne ponieważ piosenki zniknęły z planety przed tysiącami lat). W lesie spotka samotną Hildę. Hilda zmienia się w czarownicę, której jedynym celem jest zniszczenie świata przy pomocy posłańców. Kiedy Hilda wyruszy zrównać z ziemią rodzinne miasto Alta, ten wraz z Lisette postanawia ocalić królestwo rycerzy. Alto dołączy do 9. pułku z nadzieją na połączenie sił z innymi czarownicami i powstrzymanie Hildy.
Kluczowe cechy gry :
Magia pieśni – Ponad 20 piosenek w grze wykonali sławni japońscy dubberzy. Soundtrack skomponował Yasunori Mitsuda (Chrono Trigger, Xenogears). Utowory należą do magii pieśni- ważnej części walki i fabuły. Gracze mogą dzięki muzyce poprawić humor czarownic aby lepiej wykorzystywały swoje umiejętności.
Sprawdzony strategiczny styl gry – Zespół, który pracował nad Luminous Arc, ukazał zupełnie nowe taktyczne RPG, ze strategicznym systemem bojowym dobrej jakości.
Wolny czas – Gracze mają do dyspozycji tzw. wolny czas, podczas którego mogą zmienić lub kupić nowy sprzęt, nastroić serce czarownic, poznać okolicę lub uzyskać nowe doświadczenia. Wolny czas niestety nie trwa wiecznie i musisz wrócić do fabuły gry.
Tworzenie związków – W reżimie wolnego czasu masz możliwość zbliżyć się do postaci ze swojej drużyny, poznać je i towrzyć związki, co może otworzyć nowe możliwości – upewni się czy w swoim wolnym czasie nie marnujesz czasu.
Mnóstwo bitew – Stella Glow ma około 40-60 godzin gry i pobocznych misji, kilka możliwych zakończeń, poprawiony mod nowej gry po pierwszym ukończeniu i ponad 50 map bitew. Świat Stella Glow jest bogaty i pełny życia i w każdym zakątku jest coś ciekawego do zrobienia!