Dowodząc grupą wojowników jako Serenoa, spadkobierca rodu Wolffort, weź udział w zawiłej intrydze, w której twoje decyzje będą miały decydujące znaczenie.
Kiedy staniesz przed naprawdę ważnymi decyzjami, wiele postaci weźmie w nich udział, oddając swoje głosy na Szalach Przekonań. W takich chwilach sojusznicy i decyzje, które podejmiesz, mogą zadecydować o losie całych narodów i samego kontynentu Norzelii.
Kluczowe wybory, których dokonasz, wzmocnią jedno z trzech Przekonań – Pożytek, Moralność, Wolność – które razem składają się na światopogląd głównego bohatera i wpływają na rozwój fabuły.
Królestwo Glenbrook, uważane za najstarsze z tych trzech królestw, słynie z rolnictwa i rybołówstwa. Rodzina królewska i jej wysokie rody odegrały kluczową rolę w zapewnieniu pokoju w Norzelii.
Pomimo położenia w jednym z najbardziej niegościnnych regionów królestwa, Wielkie Księstwo Aesfrost jest ojczyzną kwitnącego, przemysłowego narodu, który ceni sobie wolność ponad wszystko. Zamek Ironstone funkcjonuje zarówno jako forteca i fabryka żelaza.
Państwo Święte Hyzante to pobożny naród rządzony przez Świętą Siódemkę. Położona na rozległej pustyni stolica otoczona jest wielkim murem znanym jako Tarcza Bogini. W centrum znajduje się Źródło – jezioro, z którego pozyskiwana jest sól dla całej Norzelii.
Znalezienie najlepszego miejsca w bitwach turowych może przechylić szalę zwycięstwa na twoją korzyść. Ustawiaj jednostki na wyżej położonych terenach, aby przejąć kontrolę nad polem bitwy i zyskać przewagę dzięki większemu zasięgowi. Możesz także okrążyć wrogów z obu stron, a następnie uderzyć od tyłu, aby wykonać potężny atak uzupełniający.
Ważną część walki stanowią również reakcje łańcuchowe żywiołów. Na przykład możesz użyć ognia, aby roztopić oblodzony teren a następnie przy pomocy błyskawicy doprowadzić do porażenia prądem. Wepchnij przeciwnika do naelektryzowanej wody i patrz, jak lecą iskry!